2010. szeptember 4., szombat

Gyorsjelentés az Eurobike-ról

Két éve voltam utoljára Európa legnagyobb és legrangosabb kerékpáros kiállításán, az Eurobike-on Friedrichshafenben. A Bodeni-tó mellett elterülő német város kiváló példája egyébként, hogy miként kellene együtt élni a bringásoknak és az autósoknak, hiszen a legtöbb főút mellett pár méterrel található kerékpáros út is, így elkülönülten, biztonságban tekerhetnek a bringások. A kiváló infrastruktúrának köszönhetően szinte már Hollandiában érezheti magát az ember, annyi a kétkerekű!
Visszatérve a kiállításra, hihetetlen, hogy mennyit változott 24 hónap alatt ez a piac! Nem volt elég időm arra, hogy tüzetesen végignézzek mindent, de egy dolgot nem lehetett nem észrevenni: Korábban még csak egy különálló, kisebb területen lehetett látni elektromotoros kerékpárokat, most viszont szinte minden komolyabb gyártó standján találkozhattunk többféle ilyen bringával, ráadásul a kiállítás központi részén hatalmas területet kaptak a gyártók kifejezetten e-bike és pedelec választékát bemutató külön standjai. Aki pedig ki is akarta próbálni mindezeket, számukra kialakítottak egy hatalmas, különálló tesztpályát is! Megdöbbentő volt a változás, jól nyomonkövethető, hogy merre tart a világ fejlett része!
Még a Shimano is kijött az első elektromotoros rendszerével, ami mindenképpen mutat valamit a fejlődés jelentőségéről. De az is lehet, hogy valakinek többet mond a Bosch neve, vagy hogy a Schwalbe külön az elektromos bringákra való külsőkollekciót mutatott be! Még olyan szerkezetet is kiállítottak, mellyel elektromotoros kerekeket lehet építeni! Láthatóan a gyártók komoly jövőt lánakt ebben a termékkörben, nem véletlenül...
Gondolom sokan most legyintenek és nem gondolják, hogy ők valaha használnának ilyen bringát...
Tudom, hogy hazánkban sokan ezeket a termékeket csak időseknek és gyenge fizikumúaknak valónak tartják. Ehhez képest komoly enduro/freeride gépektől elkezdve a túrázós trekkingeken át munkábajárós összecsukhatókig mindenféle kerékpárban lehetett velük találkozni, a jelentős részüket láthatóan kifejezetten nem az időseknek szánták!
Hozzá kell bizony szokni, hogy forradalmi változás zajlik tőlünk nyugatra. Ott már rájöttek, hogy az elektromotoros rásegítés nem elveszi, sokkal inkább kiszélesíti a felhasználói élményt és evvel együtt a lehetőségek körét. Egy pedelec-kel nem gond izzadás nélkül bejutni a munkahelyre, megnő a túrázás során megtehető távolság, sőt a korábban csak nehezen leküzdhető, vagy bevehetetlen emelkedők sem jelentenek ezentúl akadályt elektromos rásegítéssel. A felhasználóknak kitágulnak tehát ezzel a mozgási lehetőségei, ugyanakkor megmarad a sportosság, akinek kifejezetten az a fontos. Nyilván nem fog mindenki ilyen bringára átülni, de hogy egyre többen felismerik a technológia tagadhatatlan előnyeit és evvel együtt megváltozik majd nálunk is az emberek véleménye, abban biztos vagyok.
Nekem ez az Eurobike leginkább tehát az elektromotoros bringák előretörését közvetítette, minden más fejlesztés ehhez képest eltörpül, sajnos még az általam olyannyira szeretett rekuk fejlődése is...
Megerősödött tehát bennem a hit, hogy jó úton jártunk az elmúlt években, amikor a rekumbensek mellett a pedelec kerékpárok fő forgalmazójává is váltunk. A kiállításon ráadásul sikerült az elektromotoros választékunk terén is jelentősen fejlődni. Az eddigi két fő termékvonalunk, a gyönyörő Gocycle és a legjobb pedelec átalakító kitként számontartott Bionx bővített választéka mellett hamarosan az igazán könnyű pedelec kerékpárra (akár már kompletten 11-12 kg-tól) vágyók számára is tudunk megoldást mutatni a Grüber assist egyedülálló termékével, sőt az olcsóbb modellek közül is két új pedelec modellből szereztünk be 1-1 mintadarabot (egy hagyományos és egy rekus típust), hogy letesztelhessük.
Előre tehát a minél kellemesebb kerékpározásért!

Nincsenek megjegyzések: